Saturday, October 10, 2009

Saatanaa puetaan hyvyyden messiaan valeasuun: Barack Obaman Nobel-palkitseminen

Eilen se sitten tuli! Mikäkö?! No, tietenkin NWO -eliitin vastaisku ja hämäämisyritys palkitsemalla Barack Obama Nobelin rauhanpalkinnolla. Ko. palkitseminen paljastaa paljon muutakin tästä kuvatusta maailman tilanteesta: NWO:n pystytys ja sen vastustaminen. Tässä on aluksi valtavirtamediasta tyypillisen propagandistisia hallelujaa uutisia Barack Obaman palkitsemisen ihanuudesta: Hesarin juttu, Iltasanomien juttu ja keskustelupalsta, Taloussanomien juttu, BBC:n juttu ja CNN:n juttu. Huomiota kannattaa taaskin kiinnittää noissa uutisissa olevien lukijakommenttipalstojen sisältöön!

Mitä Barack Obaman palkitsemisella yritetään peittää ja saavuttaa? ---> Tiedämme, että globaalia talousjärjestelmää uhkaa romahdus ja tiedämme, että jo melkoisen iso osa maailman kansalaisista on herännyt tajuamaan NWO -agendan pahuuden ja haitallisuuden. Barack Obaman palkitseminen tällä tavalla on yritys buustata Obamalle kirkkaampi sädekehä hämäykseksí pois Obaman paljastuneista huonoista puolista osana NWO -nukkeutta ja toisaalta se on yritys saattaa kansalaiset uudestaan nukkumaan pois NWO:n ymmärtämisestä ja kääntää päämme pois havaitsemasta tätä maailman tilanteen haitallisuutta meille rivikansalaisille. Yritys on tuomittu epäonnistumaan pidemmän päälle, TOIVON MUKAAN! Jos on ymmärtänyt Barack Obaman takana marionettinaruja vetävien oligarkkiporukoiden pahuuden syvyyden ja häikäilemättömyyden, niin ei mitenkään voi ymmärtää tätä palkintoa muuna kuin juuri tuollaisena poliittisena propagandaiskuna. EI MITENKÄÄN!

Niinpä valtavirtamediassa näemme nyt tämän tiimoilta ylistäviä arvioita tyyliin: "Nobel-komitea on tunnustanut presidentti Obaman sitoutumisen ihmisoikeuksiin sekä oikeuden ja rauhan edistämiseen maailmassa, ja Yhdysvallat on palannut maailman ihmisten sydämiin", "Alle vuodessa presidenttinä hän on muuttanut tavan, jolla näemme toisemme ja maailman", "...palkinto vahvistaa entisestään Obaman ja hänen hallintonsa uutta ulkopoliittista linjaa", "Obama on luonut kansainväliseen politiikkaan uuden, myönteisen ilmapiirin" ja "Toivon, että presidentti Obamalle myönnetty rauhanpalkinto rohkaisee meitä kaikkia yhteistyöhön kantaaksemme vastuumme maailmanlaajuisten ongelmienratkaisemiseksi".

Kaikissa näissä on kyse NWO:n eli Uuden maailman järjestyksen pystyttämiseen perustuvien propagandalauseiden hämäävä käyttö, jossa meille valtavirtamedian uhreille yritetään syöttää illuusiota ko. projektin hyvyydestä ja Barack Obaman osallisuudesta siinä messiaanisena uuden luojana ja vahvana tahtoihmisenä universaalin hyvyyden tuojana. Kaikki tuo valtavirtamediasoopa on niin traagisella tavalla VALETTA ja PROPAGANDAA, että se tuntuu hullunhauskalta. Ei voi kuin nauraa, koska itkeminen on mahdotonta tällaisen pahuuden edessä. Samaa sarjaa on se, kun Lissabonin sopimus hyväksyttiin Irlannissa tämän kuun alussa ja sen johdosta nyt jo oikein pröystäillään ajatuksella saattaa Tony Blair EU:n ensimmäiseksi presidentiksi. Tony Blair EU:n presidenttinä on kuin Saatanan päästäminen päättämään kaikesta elämäämme kuuluvasta konkreettisella tavalla!! Barack Obaman kohottaminen tällä tavalla messiaaksi on Saatanan palkitsemista ja tehoviljelyä!!

Kaikkein traagisinta tavallaan on edelleen se, mitä ilmenee noista lukijakommenteista ja mielipidekyselyjen tuloksista Obaman palkitsemiseen liittyen ---> Jopa noin puolet kansalaisista hyväksyy Obaman tällaisen palkitsemisen ja pitää sitä jopa erinomaisena asiana! Tämä puolestaan paljastaa sen, että vähintään puolet ei vieläkään tiedä NWO -agendan olemuksesta ja sen pahuudesta kaiken hyvyydellä valheellisesti kuorrutetun julkisivun takana. Kyseessä on oikeasti mitä räikein antikristuksen pukeminen hyvyyden valekaapuun ja kulissien takaisen satanistimanipulaation peittely-yritys myös tällä palkitsemisella. On järkyttävää, että puolet kansalaisista ostaa tuollaisen paketin ja nielee sen pureksimatta. Mutta minkäs teet: Saatanat ovat tehneet itsestään korvaamattomia ja heidän poistamisen mahdollisuus aiheuttaisi joka tapauksessa tuhoa ja kärsimystä. Olemme ansassa, josta ei ole kunnollista ulospääsyä... Minä puolestani olen edelleen kuolemaani asti näiden Saatanoiden tuomitsija ja vastustaja!

Tähän loppuun vaihtoehtomediasta aiheeseen liittyen juttu: Infowars: War Criminal Obama Deserves An Oscar, But Not A Nobel Peace Prize.

Friday, October 09, 2009

Tavanomaista kylmempää poudasta ensi viikon epävakaiseen talvimaistiaiseen



Viimeisen viikon aikana on satanut erittäin runsaasti etenkin etelärannikolla. Viime ennusteeni mukaisesti runsassateiset ja myrskyisät matalapaineet liikkuivat lännestä itään Suomen yli viime viikonvaihteessa ja tämän viikon keskiviikkona. Niiden välissä oli poutaisempaa, mutta tavanomaista kylmempää yöhalloineen ja -pakkasineen. Matalapaineiden rintamasateiden yhteydessä leudompaa ilmaa tuli tilapäisesti sen verran, että päivälämpötiloissa päästiin lähes koko Etelä-Suomessa yli +10 asteen. Muutoin ollaan oltu selvästi sen alle.

Tuo kuva on otettu viime keskiviikkona 7.10.2009 heti ko. päivän myrskyisän saderintaman ylityksen jälkeen Espoon Tapiolassa ja kuvassa runsaan sateen jäljiltä nurmikolla velloivat kuvan tapaan tulvalammikot. Edellisen viikon nurmikonleikkuusta on jääneet nuo urajäljet ja näillä näkymin ko. leikkuu jäi tämän vuoden viimeiseksi, kun sään on nyt ollut niin kylmää ja näyttää jatkuvan edelleen kylmänä --> kasvu on päättymässä.

Tänään eilisen länsi-luoteistuulisen poutapäivän jälkeen pieni matalapaineen osakeskus on liikkunut Suomen eteläreunaa viistäen itään ja sen myötä etenkin etelärannikolle on tullut pieniä sadekuuroja alkupäivästä. Samasta syystä etelärannikolla säästyttiin viime yönä hallalta ja yöpakkaselta. Huomiseksi Suomen eteläreunalle muodostuu korkeapaine ja sen myötä länsi - luoteistuuli tyyntyy ja sää selkenee. Jo ensi yönä on sen takia yleisesti hallaa ja sisämaassa pari kolme astetta yöpakkasta. Huominen päivälämpötila on +5 ja +10 asteen välillä. Myös seuraavana yönä on selkeää, tyyntä sekä hallaa ja yöpakkasta.

Sunnuntaina alkaa muutos, jossa tuo korkeapaine siirtyy itään ja lännestä Suomen eteläpuolelle tulee melko voimakas matalapaine. Siinä yhteydessä ensin kaakkois- ja sitten itä - koillistuulet voimistuvat. Etelä-Suomi pysyy siis kylmän ilmamassan alueella ja sunnuntai-iltana alkavat sateet. Matalapaine siirtyy sitten Suomen itäreunaa pohjoiseen ma - ti aikana ja voimakkaat tuulet kääntyvät pohjoiseen maanantain kuluessa. Sen vuoksi yhä kylmempää ilmamassaa alkaa valua Lapista (Jossa talvi vahvistaa otettaan lähipäivinä etuajassa) Etelä-Suomeenkin. Tässä vaiheessa ma - ti aikana matalapaineen tuomista sateista osa voi tulla sisämaassa lumena - räntänä ja jopa 1 - 5 sentin (Ehkä paikoin ylikin...) lumipeitettä etenkin itäpainotteisesti voidaan odotella! Jo sunnuntaina päivälämpötila voi jäädä vain +5 asteen tienoille, mutta ma ja ti se on vain vähän nollan yläpuolella ja selvimmin etelärannikolla ja lounaissaaristossa. Su - ma välisenä yönä pakkasta ei näytä olevan, mutta ma - ti välisenä yönä heikkoa pakkasta voi olla etenkin länsipainotteisesti, koska siellä on jo poutaantuvaa säätä.

Tiistain jälkeen epävakainen ja ajankohtaan nähden varsin kylmä sää näyttää jatkuvan ja sen mahdollistaa pienien matalapaineiden sarja luoteesta Etelä-Suomen yli kaakkoon, jolloin pohjoisesta virtaa jatkuvasti ko. matalapaineiden mukana kylmää talvi-ilmamassaa. Niinpä mukana kulkevat sateet tulevat edelleen etenkin sisämaassa lumena ja räntänä. Yölämpötilat ovat näin ollen pilvisyyden mukaan joko nollan vaiheilla tai selkeämmässä tilanteessa yleisesti pakkasella ja sisämaassa jopa -5 asteen paikkeilla tai kylmempääkin. Myös etelärannikolle voi jonakin yönä tulla heikkoa pakkasta ensimmäistä kertaa. Päivälämpötilat ovat yleensä vähän alle +5 astetta ja lumi - räntäsateen sattuessa sisämaassa lähellä nollaa.

Aivan ensi viikon lopussa näyttäisi olevan merkkejä voimakkaan ja leudon länsi - lounaisvirtauksen ja siihen liittyvien vesisateisten rintamasysteemien vyöryminen Pohjois-Atlantilta koko Suomeen. Ennustettavuus on kuitenkin huono niin kaukaista aikaa arvioitaessa, joten siihen palataan ensi viikolla tarkemmin...

Kasvukausi on näissä kylmissä säissä saavuttanut osassa Etelä-Suomen sisämaata jo päättymisen kriteerinsä (5 vuorokautta peräkkäin alle +5 asteen olleita vuorokausikeskilämpötiloja) tällä viikolla ja tämä tuleva kylmyys saattaa tehdä sen myös etelä- ja lounaisrannikolla ensi viikolle tultaessa etuajassa normaaliin nähden. Ruska on kuitenkin edelleen noin viikon tavanomaisesta aikataulusta myöhässä ja vasta tällä viikolla huipentumassa. Etelärannikolla huipentuminen viivästyy ensi viikollekin.

Kylmä sääjakso aiheuttaa kuitenkin nyt seuraavan 7 päivän aikana poikkeuksia ruskan normaaliin etenemiseen: Ensinnäkin kylmyys pysäyttää ruskavärien muodostumisen, koska siinä tapahtuva nesteiden virtaaminen tyssää lähes tyystin. Toisekseen yöpakkaset alkavat aiheuttaa pakkasvaurioita myös kestävälehtisille lajeille, jolloin ruskan sävyt harmaantuvat ja ruskeutuvat. Kesävihreinä yhä säilyneet lajit (Mm. monet poppelit sekä osa tammista ja puistolehmuksista) saattavat täten alkaa kuivattamaan lehtiään harmaiksi - ruskeiksi ja varsinainen ruska jää siksi tulematta osittain - kokonaan etenkin sisämaassa. Jo ruskaantuneet lehdet varisevat nopeutuen ja arat lehdet kohtaavat tiensä pään (kuolevat kuiviksi ja varisevat kerralla) myös etelärannikolla viimeistään ensi viikon aikana: Esim. viimeiset jalopähkinöiden (Juglans sp.) lehdet tulevat kerralla alas vihreinäkin.

Ruskan vaiheeseen nähden erikoista tulee olemaan myös lumisateiden saapuminen ainakin sisämaahan. Tästä voi olla huomattavaa haittaa, koska ko. lumisateet ovat vielä märkiä ja siten tarttuvat hyvin pintoihin. Vielä runsaassa lehdessä oleville puille ja pensaille tämä aiheuttaa merkittävää repeämisvaaraa aiheuttavia lumitaakkoja, jos lunta tulee useamman sentin verran. Tätä on syytä tarkkailla etenkin sisämaassa! Lumi ei kuitenkaan kestä kauaa puissa - pensaissa, sillä päivällä tässä vaiheessa vuotta aurinko lämmittää vielä sen verran ja päivälämpötilat ainakin käväisevät piirun verran nollan yläpuolella joka tapauksessa. Maahan voi jäädä kuitenkin lunta ensi viikon loppuun asti (Ja sitä voi kertyä tosiaan useampi sentti paikoitellen), jolloin tuo sulattava leuto vaihe tulisi...

Vesistöt jatkavat kylmenemistään tässä jopa ajankohtaan nähden poikkeuksellisen talviseksi äityvässä tilanteessa. Ne ovat jo yleisesti vähän alle +10 asteisia ja ensi viikon aikana kylmenemistä tapahtuu jo alle +5 asteen pienistä järvistä ja lammista alkaen. Merivesi pysyy vielä enimmäkseen yli +5 asteisena. Pienimmissä sisämaan järvissä yöpakkaset saattavat jo alkaa ensi viikolla aiheuttaa ensimmäisiä ohuita jääkansia niillä paikoilla, joissa ei ole virtaavaa vettä. Runsaat sateet ovat saaneet joet virtaamaan taas vuolaana ja maaperä on nyt hyvin märkä. Tuleva kylmä vaihe saa aikaan etenkin sisämaassa maaperään ensi viikolle tultaessa jo parin sentin verran routaa, joka sulaa kunnolla pois vasta tuon mahdollisen leudon vaiheen tullessa. Joet pysyvät vielä jäättöminä yöpakkasista huolimatta.

Päivitys 11.10.2009 klo. 16:35: Viimeisimmistä muutoksista täytyy kertoa vielä tässä merkinnässä ensi viikon ennusteiden suhteen. Nimittäin tiistain jälkeen Suomen eteläpuolelle jää voimakas matalapaine, joka pitää ke - to ajan voimakasta ja kylmää koillis-itätuulta Etelä-Suomessa. Samalla korkeapaineen selänne alkaa ulottua Keski-Suomeen lännestä. Tiistain jälkeen sateet siis loppuvat ja lunta ei siis tule lisää ma - ti aikana todennäköisesti satavan lisäksi, mutta vain parin asteen päivälämpötiloissa ja yöpakkasissa tuo tuuli tuntuu jäätävältä. Sitten to - pe tienoilla korkeapaineen selänteen alueella tyyntyneessä tuulessa yöpakkanen saattaa kiristyä sisämaassa jopa -5 asteen kylmemmälle puolelle. Pe eteenpäin ennustettavuus on edelleen huono: Jotain merkkejä on edelleen ilmassa leudomman länsivirtauksen tulosta aivan viikon lopussa ja toisaalta uuden kylmän annoksen tulosta luoteesta - pohjoisesta matalapaineen kera...

Maailman parasta NWO:n vastaista aktivismia Alex Jonesin shown kautta

Aikaa on taas kulunut viimeisimmästä NWO -bloggauksestani ja syynä ovat olleet mm. välttämätön etäisyyden tarve näihin maailman uhkaaviin ja surullisiin asioihin, jotta niitä jaksaa kohdata ja käsitellä jatkossakin. Myös muut kiireet, kuten putkiremonttievakon järjestäminen, ovat olleet taukoilun syynä. Mutta joka tapauksessa näistä asioista täytyy siis yrittää kertoa ja tuoda omiakin näkemyksiä esille yhä edelleen niin paljon kuin voi. On rohkeasti ja päättäväisesti kyseenalaistettava ehdollistettuja ja ylhäältä valtavirtamedian avulla tarjoiltuja asioita tavanomaisesta poikkeavillakin tavoilla.

Kanssaihmistemme parissa on edelleen niin paljon heitä, jotka vähintään suhtautuvat skeptisesti ja vähätellen näihin esille tuomiini asioihin. Valitettavasti moni ei edelleenkään edes tiedä näistä asioista juuri mitään ja uskoo vakaasti siihen, että valtavirtamediassa sanottuun voi luottaa ja maailmankuvan voi sen avulla pitää muuttumattomana tai sanotaanko ehdollistetulla tavalla etenevänä.

Itse olen kuitenkin jo päätynyt sellaiseen tilanteeseen, jossa tuollainen maailmankuva on tuhoutunut mieleni sopukoista varsin perusteellisesti ja tietyt valtavirtamediassa esitetyt seikat tuntuvat naurettavankin kummallisilta ja virheellisiltä sen valossa. Usein myös traagisen pelottavilta, vaikka hajamielinen ja ymmärtämätön näkisi siinä vain huumoria tai yhdentekevää pikkuseikkaa. Prosessi kuitenkin jatkuu ja tilanteet elävät erittäin kiivasta tahtia. Muutos ei ole milloinkaan ollut niin rajua ja niin monella tasolla tapahtuvaa kuin nykytilanteessa.

Tuo yllä mainittu NWO -tietoisuuden vieläkin ilmenevä vajaus huomioiden Alex Jonesilla on viime päivinä ollut erinomainen kavalkadi näitä jo monta kertaa aikaisemminkin esilletuomiani maailman parhaita NWO -agendaa vastustavia aktivisteja. Päätinkin ottaa heidän osuutensa tähän merkintään muistiin ja esille hyvän kokonaispaketin tarjoamista varten. Ne kannattaa kuunnella tarkkaan läpi, koska niistä selviää monta uuttakin asiaa ja vanhoja täsmentäviä seikkoja. En tee tästä tämän pidempää merkintää, vaan kehotan tällä kertaa asioista tietämättömiä ottamaan itse lisää selvää tilanteesta.

Alex Jones Channel :Mike Rivero on Alex Jones Tv 1/4:Live Viruses in Flu-Mist will only Help Spread Swine Flu!!: A B C D. Tässä on Mike Riveron sivusto.

Alex Jones Channel: David Icke on Alex Jones Tv 1/3:Center of The Spider-Web: A B C. Tässä on David Icken oma sivusto.

Alex Jones Channel: Max Keiser on Alex Jones Tv 1/4:Kiss The Dollar Goodbye!!: A B C D. Tässä on Max Keiserin Youtube -videoita.

Alex Jones Channel: Alan Watt on Alex Jones Tv 1/6:Divide & Conquer: A B C D E F. Tässä on Alan Wattin sivusto 1 ja sivusto 2. Jälkimmäisestä löytyy kirjoituksia nyt myös suomeksi!

Sunday, October 04, 2009

Viikon 40 tunnelmakuvat vuonna 2009



Haavan (Populus tremula) ruskahuipennusta kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Helsingin Meilahden arboretumissa. Tällä viikolla monet haavat olivat ruskan huipennuksessa, mutta tätä oranssia sävyä on vain vähemmistönä. Pääväri haapojen ruskassa on keltainen. Samat haaparyhmät tekevät joka syksy suunnilleen samat värit ja samassa aikajärjestyksessä toisiinsa nähden, vaikka kokonaisaikataulu muuttuu vuosien välillä.




Ruskan kanssa yhtaikaa kypsyviä amurinkorkkipuun (Phellodendron amurense) marjoja kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Helsingin Meilahden arboretumissa. Monilla etelärannikon paikoilla hallaa oli sen verran vähän ja vain maan pintaan keskittyvänä, että tämän lajin arat lehdet säilyivät vielä vaurioitta ja näin tuo ruska pääsee huipentumaan hyvin. Myös keväällä tällä keskikoisella puulla toukokuun lopun lehtien puhkeamisväri on kellertävä. Keltavalkoinen kukinta on heinäkuussa.




Pitkään ruskaantuneina olleita kiiltoheisin (Viburnum lentago) lehtiä kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Helsingin Meilahden arboretumissa. Tämä iso pensas ruskaantuu hitaasti ja kasvupaikkojen mukaan vaihtelevasti; ensimmäiset punasävyt tulevat jo elo - syyskuussa ja toisin paikoin lehdet säilyvät pitkälle marraskuuhun. Marjat kypsyvät ruskan mukana punaisiksi - sinimustiksi. Lehtien puhkeaminen tapahtuu tötterömäisistä silmuista punaruskeana toukokuussa. Erinomainen ruskalaji!




Äskettäin kypsyneitä marjaomenapuun (Malus baccata) hedelmiä kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Helsingin Meilahden arboretumissa. Myöhään marjansa kypsyttävä, mutta säilyvät lokakuun keltaisen - oranssin ruskan jälkeen pitkälle talveen koristeena. Valkoinen kukinta touko - kesäkuussa ja erittäin näyttävä ja suositeltava puu myös loka - joulukuussa runsaan marjasatonsa ansiosta mm. lumitilanteissa.




Äskettäin kypsyneitä kesäorjanlaakerin (Ilex verticillata) marjoja kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Helsingin Meilahden arboretumissa. Myös tällä keskikokoisella pensaalla marjasato kypsyy myöhään, mutta säilyy jopa Joulun yli kirkkaanpunaisena; erityisen näyttävä alastomilla oksilla. Ruska tulee vasta lokakuun lopulla keltaisena. Puhkeaa lehteen vasta touko - kesäkuussa hieman punertavan vaaleanvihreänä. Kukinta vaatimattoman valkoinen heinäkuussa.




Hallan vioittamaa kesäbegoniakasvustoa (Begonia Semperflorens -ryhmä) kuvattuna perjantaina 2.10.2009 Espoon Tapiolassa. Kahden edellisen yön hallat tekivät jo aroille kesäkukille yleisen tuhon sisämaassa, mutta etelärannikolla joillakin suojaisilla paikoilla säästyttiin vielä vaurioilta. Tuossa kasvustossa takareunalla säästyi joitakin osia; kirkas terve sävy vs. tumma vauriosävy.



Ennen halloja kuvattua syyshortensian (Hydrangea paniculata "Grandiflora") ja pensashanhikin (Dasiphora fruticosa) kukintaloistoa kuvattuna tiistaina 29.9.2009 Espoon Tapiolassa. Syyshortensian punertavakukintainen vaihe pääsi kehittymään tälläkin kasvupaikalla erinomaisesti ennen seuraavien öiden hallavaurioita. Pensashanhikki ei sen sijaan ollut vielä moksiskaan halloista, vaan jatkaa tyypillistä syksyn kukintanäytöstään.



Halla-aamun maisemaa järviruokojen (Phragmites australis) ja koivujen (Betula sp.) kera kuvattuna torstaina 1.10.2009 Espoon Tapiolassa. Taustalla oleva nurmikko oli tilanteelle tyypillisesti valkeassa kuurassa, mutta etualalla puuston alla kuuraa oli minimaalisesti - ei ollenkaan. Ulossäteilyn aiheuttama lämmönhukka on suurinta avoimilla paikoilla ja halla kertyy siellä ensin alaville kohdille.
.


Iso lokkiparvi kaatosateessa kuvattuna sunnuntaina 4.10.2009 Espoon Tapiolassa. Keskiviikosta perjantain ja lauantain väliseen yöhön asti jatkunut hallakausi päättyi myrskymatalapaineen tuloon lännestä. La - su välisenä yönä Etelä-Suomessa sattui paikoin myrskytuhoja ja taajamatulvia. Kuvassa päivän monesta rankkasadekuurosta johtuen nurmikolla velloi yhä tulvalätäköt, mutta ed. yötä heikommassa tuulessa matalapaineen keskuksen tultua päälle.
.


Halla-aamuna kuurassa olevia haarapalpakkoja (Sparganium erectum) keinolammessa kuvattuna torstaina 1.10.2009 Espoon Tapiolassa. Ko. halla kuuraannutti toki vesikasvien osat, mutta etenkin virtaavat vedet (Kuvassa heikosti) eivät olleet vielä lähelläkään jäätymistä maan oltua vielä suhteellisen lämmin kesän jäljiltä.
.



La - su ajan runsaat sateet saivat taas aikaan jänniä veden virtaamisen aiheuttamia eroosiokuvioita hiekkakäytäville ja tässä niistä yksi esimerkki kuvattuna sunnuntaina 4.10.2009 Espoon Tapiolassa. Sadetta tuli Etelä-Suomessa paikoin jopa lähes normaalin lokakuun sademäärän verran (Yli 50 mm!) näiden kahden päivän aikana.

Friday, October 02, 2009

Kylmän ja hallaisen poudan sekä voimakastuulisen sadesääleutouden vuorottelua



Syksy on nyt tullut termisenkin määritelmän mukaan Etelä-Suomeen (alkupäivä ma 28.9.2009), kun matalapaineen siirryttyä Suomen koillispuolelle luoteesta pääsi virtaamaan jo maanantaiksi kylmää ilmaa. Niinpä koko viikon tähän asti on vallinnut päivittäin samantyyppinen sää; iltapäivisin kuurosateita (paikoin rakeita) päivälämpötilojen ollessa korkeimmillaan +10 astetta tai vähän vajaa ja öisin poutaisempaa hallojen ja etenkin sisämaan parin asteen yöpakkasineen. Eilen Suomen eteläpuolitse viiletti matalapaine itään, joten sen reitin takia sateet jäivät viime ennustettani selvästi vähäisemmiksi; jokien virtaamat ja maaperä edelleen ajankohtaan nähden vähävetisiä.

Tuo kuva on otettu eilen 1.10.2009 aamulla Espoon Tapiolassa ja siinä nähdään kuurassa olevaa nurmikkoa auringon alettua juuri paistaa puuston takaa. Ko. aamu oli tähän mennessä syksyn kylmin lämpötilan oltua ilmassakin 2m:n korkeudella piirun verran nollan alapuolella. Tämän päivän aamu oli vähän leudompi (Mutta silti hallainen) virinneen pohjoisluoteisen tuulen takia.

Tänään vallitsee länteen kääntyvän tuulen kera poutaisen aurinkoinen sää ja päivälämpötila kohoaa etenkin rannikolla lähes +10 asteeseen, kuten huomennakin. Ensi yö on vielä heikkotuulinen ja hallainen etenkin itäosissa Etelä-Suomea, mutta jo tänään Suomen länsipuolella Islannin ja Britteinsaarten välissä kehittyy voimakas matalapaine, joka vaikuttaa jo huomenna la säähämme. Sen myötä lounaistuuli voimistuu ja jo la illalla alkaa sade. Runsaitakin sateita on sitten tulossa la - su välisenä yönä hyvin voimakkaan tuulen kera (Myrskyn mahdollisuus), jolloin hallanvaaraa ei ole ja lämpötila on muutaman asteen plussalla, rannikolla jopa yli +5 astetta. Sunnuntaina on kuurosateinen ja leuto päivä (Yli +10 asteen lukemia etenkin rannikolla) matalapaineen tullessa suoraan Etelä-Suomen päälle; tuulet suunnaltaan vaihtelevia ja keskuksen kohdalla heikkoja.

Maanantain aikana tuo matalapaine siirtyy Suomen itäpuolelle ja sen jälkeen kylmä pohjois-luoteinen tuuli tuo taas alle +10 asteen päivälämpötilat ma - ti ajaksi. Kuurosateita voi esiintyä ma, mutta ti on jo poutaisempi ja heikkotuulisempi. Tuulet pitävät kuitenkin ma - ti yön vähän plussalla ja hallanvaaraa on lähinnä sisämaassa. Su - ma välinen yö on leuto. Ti ja ke väliseksi yöksi näyttää sitten tulevan korkeapaineen selänne lännestä, jolloin tyynessä ja selkeässä säässä hallaa ja yöpakkasta on jälleen yleisesti; sisämaassa muutaman pakkasasteen verran.

Keskiviikkona näyttäisi kuitenkin taas hyvin voimakas matalapaine tulevan lännestä ja sen myötä ke - to tienoo olisi erittäin tuulista, sateista ja tilapäisesti leudompaa ilman halloja. Tämä matalapaine näyttäisi ottavan vähän pohjoisemman reitin itään kuin tuo edellinen ja sen jälkeen ensi viikon lopussa Suomen eteläpuolelle näyttäisi muodostuvan korkeapaine ja lännessä uusi matalapainesysteemi alkaisi tuoda lounaasta - etelästä leutoa ilmamassaa tilapäisen kylmenemisen jälkeen. Seuraus; vähitellen leudontuvaa säätä lievien yöpakkasten palatessa aluksi tilapäisesti...

Etelä-Suomen kasvillisuus on nyt kohdannut ensimmäiset kunnon hallat ja yöpakkaset. Niinpä monet arat kasvit ovat kohdanneet tiensä pään; kuten kesäkukat. Samalla kasvutapahtumat ovat pysähtyneet lähes tyystin etenkin sisämaassa vuorokauden keskilämpötilojen oltua jopa vähän alle +5 astetta. Kasvukauden loppuminen on siis jo tapaillut tulemistaan, mutta sen oltua etuajassa mm. mustaseljan (Sambucus nigra) myöhäinen marjasato kypsyi erinomaisesti. Ruskan eteneminen on ollut kylmyyden takia melko hidasta, mutta tuleva leuto ja sateinen viikonloppu kiihdyttää sitä. Ensi viikolla on siis tulossa viimein ruskan huipennus Etelä-Suomessa luonnonvaraisten lajien suhteen. Tyypilliseen tapaan etelärannikolla on vähän viivettä sisämaahan nähden. Osa huipennuksesta on jo ollut tällä viikolla, mikä käsittää mm. suuren osan haavoista (Populus tremula). Kesäasussa - lähes kesäasussa jatkavat vielä mm. tammi (Quercus robur), monet poppelit (Populus sp.) ja kuusamat (Lonicera sp.). Nurmikoiden kasvu on hidasta, mutta ei vielä täysin pysähtynyttä. Ajoittaisista yöpakkasista ei myöskään muodostu vielä routaa; sentin parin verran maata voi jäätyä aamuksi, mutta iltapäivälämpö sulattaa sen vielä helposti.

Vesistöt ovat viilentyneet kylmän sään takia hyvin nopeasti syyskuun lopun huippulukemista. Etenkin pienet järvet ovat jo vähän alle +10 asteisia pintavesiltään ja merivesikin Suomenlahdessa alkaa vähitellen laskemaan ko. arvon alle sisälahdista alkaen. Viileneminen on jatkossa hitaampaa ja alle +5 asteen ei siten vielä päästä ensi viikollakaan kuin mahdollisesti pienimmissä vesistöissä... Nyt tiedossa olevat runsaat sateet saavat viimein jokien virtaamat selvään nousuun ja määperän paikoin jopa liikamäräksi kasviviljelyn kannalta katsottuna.

Thursday, October 01, 2009

Lokakuu tuo saatanan luoksemme monilla rintamilla: Tilannekatsaus maailman kohtaloon

Lokakuu on siis nyt alkanut ja hyvin monessa mielessä siitä on todennäköisesti tulossa valtavan dramaattinen kuukausi... Katsotaanpa tässä linkkikollaasin avulla niitä seikkoja, joiden puitteissa ko. dramatiikkaa voi tulla ja mitä on syytä tarkkailla itse kunkin myös lokakuun jälkeen. Merkit viittaavat nimittäin toistaiseksi vääjäämättömästi siihen, että tästä kuukaudesta eteenpäin jokainen seuraava kuukausi olisi aina vain edellistä dramaattisempi! Olemme saavuttamassa kehityslinjojen päätepisteitä, joissa tilanteet tulevat katkeamis- ja räjähtämispisteisiinsä! Sekasortovaara on suurempi kuin milloinkaan aikaisemmin sitten Toisen maailmansodan! Globaalisti!

Talousromahdus ---> LaRouche PAC; LPACTV: Weekly Update 09.29.09, On the Edge of October; The Fuse Is Already Lit, Worsening Economic Crisis is Seen Even in the Lies, LaRouche: What World Bank President Zoellick Said About Alternatives to the Dollar "Is All Bullshit", There Is No Intent To Have A Recovery In The U.S., Or The World!, What Will Happen When Fed Stops Buying Trillions in Treasury Bills? ja America Needs More Pain, Says Hedge Fund Guru Robertson. "Suomen Talousdemokraattinen Puolue" -blogi; Kurjuutta ja köyhyyttä vaurauden keskellä. Infowars; Bilderbergers Want Global Currency.

Valtavirtamedian satanistisumutusta: Taloussanomien juttu; Tämän takia Suomen Pankki ennusti väärin ja IMF alensi arviotaan luottotappioista. Hesarin juttu; Valuuttarahasto: Maailmantalouden nousukäänne on totta.

Sotavaara; Iran ja Afganistan / Pakistan ---> LaRouche PAC; Who Is the Enemy in Afghanistan?, General McChrystal's Folly ja Leading Members of Obama's National Security Team Resisting The British Trap in Afghanistan. "Suomen Talousdemokraattinen Puolue" -blogi; Russia Today: Ahmadinejadin puhe YK:ssa ja Ron Paul: Iranin tilanne nyt. Infowars; Building a Pretext for Mass Murder: Iran’s “Secret” Enrichment Facility, U.S., NATO Poised For Most Massive War In Afghanistan’s History, The U.S. and Iran: A Manufactured Crisis, Flashback: Brookings Publication Mentions Possibility of ‘Horrific Provocation’ to Trigger Iran Invasion, Liberals and Democrats Will Support the Coming Mass Murder Campaign Against Iran ja Ron Paul Talks About Iran. Alex Jones Channel; Alex's Round Table Discussion on U.S. Attacking IRAN 1/4 with Paul Watson & Kurt Nimmo: A B C D. Ray McGovern on Alex Jones Tv 1/4:IRAN is IRAQ Part 2!!: A B C D.

Sikainfluenssa, rokotteet, eugeniikka ja eutanasia ---> LaRouche PAC; LPACTV: Royal Killers M.D., California Enacts Suicide Law Based on British Euthanasia, The A/H1N1 Flu Hits Southern U.S. Very Hard, London Mouthpiece Demands Depopulation; Start With the Royals? ja Emanuel Explained In 2005 Why Euthanasia Would Need an Obama. Havaintoja uudesta maailmanjärjestyksestä -blogi; Mikrobiologi varoitti bioaseesta ja sai SWAT-ryhmän kimppuunsa, Massachusettsin osavaltion julkisti pakkorokotusohjelmansa ja New yorkissa terveydenhuoltoalan henkilöstöä uhkaillaan potkuilla jos he eivät suostu ottamaan H1N1-rokotetta. "Suomen Talousdemokraattinen Puolue" -blogi; Mitä Suomeen tuleva rokote sisältää?. Infowars; California Swine Flu Checkpoint Identified?, CDC Drafts “Isolation Order” for H1N1, Forced Vaccination and Quarantine Laws in Canada ja Minnesota County Conducts “Operation Big Shot” Mass Vaccination Drill.

Yhdysvaltain poliisivaltion pystytys, armeijan joukkojen liikehdintä ja FEMA -keskitysleirit ---> Infowars; LRAD Mounted On Truck Terrorizes Pittsburgh Residents, Military and Riot Thugs Detain, Dehumanize and TORTURE American Citizens, Video: Pittsburgh Cops Target, Arrest Demonstrator, Police Brutality in Pittsburgh After the G20, Provocateur Cops Caught Disguised As Anarchists At G20, Montana Town Occupied By Private Paramilitary Security Force, Robocops Come to Pittsburgh, Paramilitary Force To Boss Internment Camp In Montana, Hardin, Montana under siege! ja Exposed: American Police Force Is A Blackwater Front Group. Alex Jones Channel; Alex Jones Tv {Sunday Edition} 1/5:The Pittsburgh G-20 Aftermath: A B C D E. Steve Quayle on Alex Jones Tv 1/6:Red Dawn in American!!: A B C D E F. Michael Hollingsworth on Alex Jones Tv 1/2:Hardin's APF Prison Report & Alex Goes to Montana!!: A B.

Suomen demokratian tuho ---> Valtavirtamediaa: Hesarin juttu; Hallitus sai luottamuslauseen puoluerahoitussotkusta. Taloussanomien juttu, Vanhasen mahdollinen rikos vanhentui – ei tutkita.

EU, Lissabonin sopimus ja oligarkkidiktatuuri ---> LaRouche PAC; Helga Zepp-LaRouche: Bismarck & the American System ja An election in Germany: DEATH UNDER THE BRUTISH BOOT. Huomenna on UE:n Lissabonin sopimuksen ratifiointiäänestys Irlannissa ja mikäli oligarkkisatanismia halutaan vastustaa, niin EHDOTON EI pitää tulla äänestystulokseksi! Uusintatähdennykseni: Tässä David Icke puhuu tällä MP3 -raidalla mm. EU:sta.

Brittiläisen imperiumin viimeiset kuolinkorahdukset ja siitä aiheutuva "uusi pimeä aika" ---> LaRouche PAC; LPACTV: The Satanic God Behind Obama's Policy, The empire crumbles: THIS TOWER OF BABBLE ja The Season of A Twentieth Anniversary: NOW, OCTOBER!. OTC: AM Report Monday September 28, 2009, OTC: PM Report Monday September 28, 2009, OTC: AM Report Tuesday September 29, 2009, OTC: PM Report Tuesday September 29, 2009, OTC: AM Report Wednesday September 30, 2009, OTC: PM Report Wednesday September 30, 2009 ja OTC: AM Report Thursday October 1, 2009.

Tilanne näyttää
siis lohduttoman vääjäämättömältä maailman historian suurimman saatanallisuuden ja paholaissaastaporukan moukarin iskeytyessä. Demokratian hyvät piirteet ovat tuhoutuneet länsimaista ja siitä vastuussa oleva NWO -eliitti hännystelijöineen melskaa paniikissa vain oman agendansa pelastamiseksi tuhoten rivikansaa ja planeettaa vailla omaatuntoa. Mikään ei enää estä meitä vajoamasta yhä syvempään helvettiin.

Ainoa onni tämän blogin tapauksessa on nyt se, että olen kartoittanut ihmiskunnan vihollisten koostumusta ja toimintaa tulevaisuuden tuomioita varten erittäin onnistuneesti! Jatkossakin analyysini saatanan olemuksesta jatkuvat ja samalla alan panostamaan rinnakkain ikään kuin maailman tilanteen kiusaksi uuden Renessanssin olemuksen piirtämistä, vaikka sitä ei tulisikaan vaikkapa yli 100 vuoteen. Toisaalta en ehkä kohta enää kykene bloggaamaan ollenkaan, jos maailman katastrofi etenee sitä tahtia... Kiitos näiden saatanoiden, me nykyiset ihmiset emme todennäköisesti enää koe "paratiisia"!

Yksi hyvä puoli "uuteen pimeään aikaan" vajoamisessa on kuitenkin se, että ihmiskunta tulee sen myötä heräämään kunnolla vihollisensa toiminnan havaitsemiseen, tuomitsemiseen ja joskus pitkän ajan kuluttua tuhoista nousemiseen. Meidän kaikkien on kuitenkin nyt maksettava siitä kova hinta, sillä keinot päästä jaloilleen on nyt menetetty erittäin pitkäksi aikaa. Idiootit eivät usko (opi) kuin vasta äärimmäisen rankasti kantapään kautta. Paholaiset eivät usko (opi) koskaan. Me viisaat, valveutuneet ja hyväsieluiset joudumme sillä välin katselemaan, kun ihmiskunta tuhoaa hyväuskoisena ja hypnotisoituna hölmönä itseään vastoin parempaa tietoa saatanoiden johdatuksessa...

Virheellistä nurmikonleikkuuta; pakkasleikkaamisesta syntyvät tuhojäljet



Aamupakkasella leikatun nurmikon pintaan jääneitä rengaspainaumavaurioita iltapäivällä auringon ollessa pilvessä; Espoon Tapiola 1.10.2009. Mukana myös polkupyörän jälkiä.




Aamun pakkasella tapahtuvaa nurmikon leikkuuta Espoon Tapiolassa 1.10.2009.


Tässä on esitelty varsin amatöörimäinen virhe, johon ei luulisi ammattilaisten sortuvan. Kyseessä on nurmikon leikkaaminen pakkasella, mistä aiheutuu huomattavaa esteettistä haittaa. Ilman lämpötila oli tuossa alakuvan tilanteessa n. -0 astetta ja näin ollen heikossa tuulessa nurmikon pinnassa oli hallaa muutamia asteita; kuvan kuurakin sen kertoo hyvin.

Nurmikon korret ja lehdet ovat pakkasella jäässä siten, että ko. lehtien solujen väleissä oleva neste on jäässä. Tällöin kova paine (kuten kävelystä aiheutuva jalan paine tai kuvan raskas leikkuutraktori renkaineen) ko. korsien päällä aiheuttaa sen, että jäätynyt soluvälineste rikkoo solurakenteen lehdistä tuossa paineessa ja aiheuttaa pysyvän solurakennevaurion ja kuoleman.

Vauriot näkyvät kuuran sulamisen jälkeen yläkuvassa nähtävinä tummanharmaina tuhojälkinä. Syntyneen vaurion takia lehdet kuivuvat sitten kuolemisen takia ja näin tuo tuhoväri muuttuu vähitellen vaaleanruskeaksi ja siten jopa yhä näkyvämmäksi. Tässä vaiheessa vuotta nurmikon uudistuminen on jo niin hidasta matalien lämpötilojen takia, että tuo tuhojälkien kavalkadi voi näkyä vielä monta viikkoa tästä eteen päin. Virhe on siis huomattavan räikeä!

Tämän olisi voinut välttää viivyttämällä nurmikon leikkaamisen aloittaminen kuuran sulamisen jälkeiseen aikaan ja sitä ei olisi tarvinnut odottaa kuin 1 - 2 tuntia. Nyt kuvan nurmikon estetiikka kärsii ko. tyhmyydestä pitkään. Tämä on näin syksyisin erityisen tärkeä huomion paikka, kun tehdään viimeisiä nurmikon leikkuita!