Tuesday, February 21, 2023

Länsirappion vakavasta ilmenemisestä myös taiteessa: havainnollistukset luontovalokuvaamisen parista yhteiskunnallis-sosiaalisen analyysin kera

Nyt tuli somessa itselleni esille osaltaan erittäin osuva havainnollistus länsirappion jopa ihan perikatovaarastakin, jossa liian monien ihmisten ymmärrystä, toimintaa ja asenteita on jo pitkään yhä enemmän varjostanut huijaava keinotekoisuus (vääristynyt pinnallisuus) ja narsistinen eduntavoittelu keinoilla millä hyvänsä, vaikka olisi kuinka tökeröstä, katalasta ja ilmiselvästäkin valehtelemisesta kyse sen osana.

Tämänlainen suuressa illuusioiden suossa ja yhteisessä valheessa eläminen on toki radikaaleimmin tuttua monenlaisissa poliittisissa ja yhteiskunnallisissa asioissa geopolitiikasta ja kollektiivisista kokonaisuuksista paikallisiin ja yksilöllisiin seikkoihin saakka - kuten olemme joutuneet havaitsemaan niin paljon etenkin covid-petoksen aloittamassa viime vuosien rappioeskalaatiossa.

Tällä kertaa juuri tuollaisesta kulttuurirappiosta esille poimimani havainnollistukset liittyvät omaan erikoisosaamiseni alueeseen ja isoon kiinnostuksen kohteeseeni, eli valokuvaamiseen, ja tarkemmin siis luontovalokuvaamiseen. Oikeastaan sitä kautta kuuluen myös yleensäkin luonto- ja sääasioihinkin, jotka ovat myös sitä ominta itseäni olemassa olossani.

Näissä aspekteissa havaitsin Facebookin kahdessa valokuvausryhmässä ("Beautiful Nature" ja "Sunrises n Sunsets") kaksi tökeröä valevalokuvaa, jotka ovat muka esittävinään jotain "onnekkaasti ja uhrautuvasti" muka valokuvaamalla saatua tilannekuvaa ihmeellisestä luonnosta, mutta jotka oikeasti ovat aikaan saatuja keinottelemalla valheellisesti valokuvan tietoteknisellä käsittelemisellä (fotoshoppaamalla).

Nämä kuvat eivät siis esitä ollenkaan niissä uskoteltuja luonnonolosuhteita, vaan ne esittävät täysin keinotekoista ja valheellista tilannetta kontoillaan, jotka on tehty tietokoneella ja joita ei ole luonnossa oikeasti ollenkaan olemassa. 

Lisäksi ne kuvat on käsitelty illuusioiksi niin, että efekti- ja huomiohakuisina ne on muokattu näyttämään erityisen näyttäviltä ja erikoisilta kuin kyseessä olisi siis muka "mahtavista mahtavin luonnonnäytelmä".

Seuraavassa otan esille nämä kyseiset kuvat Facebookista linkkeinä, joiden katselijakommenteissa kävin myös itse kommentoimassa näiden kuvien petoksellisuutta, ja lainaan kokonaisina myös nämä kommenttini tässä yhteydessä:

Kuva 1 >> "Revontulet tanssivat pilvien yläpuolella Suomessa.." -- kommenttini siihen: Selvästi fotoshopattu feikkikuva, jossa on yhdistetty materiaalia ainakin kahdesta eri kuvasta: nuo pilvet ovat kesään ja päiväaikaan (ei yöllä eikä talvella, jolloin revontulia nähdään Suomessa) kuuluvia kumpu- ja kuuropilviä, jotka on napattu jostain muusta kuvasta ja yhdistetty noiden revontulien mukaan. Vesistöosa kuvasta näyttää myös pikemminkin kesätilanteelta ja lienee jostain kolmannesta kuvasta yhdistetty... - näin sitä huijataan taiteessakin ja kerätään sillä perusteetonta ihailua ja kunniaa.

In English: Clearly a photo shopped fake photo, where there are material at least from two other pictures: those cumulus clouds belong to summer and in daytime (not at night and in winter, where northern lights can be seen in Finland), which are compiled from some other photo with those northern lights. That body of water also seems to belong to a summer situation and is probably included from a third picture... - This way also in art one makes frauds and gathers unjustified admiration and honor.

Kuva 2 >> "Tyyneys,, Kaunis uni" -- Kommenttini siihen: Clearly a fake photo shopped photo! - The reflection on the water don't match the Moon at all. That's because the "big moon" is photo shopped on top of the Sun, which is the real reason of that narrow water reflection. In addition that sky is artificially darkened to make it look like it is supposedly taken at night. But on that darkened sky there are clouds all over, but they don't show before the "moon". Therefore this picture is both a fraud and a clumsy work at photo shopping. This is the way one makes frauds also in art, and gathers unjustified admiration and honor to him- / herself. And at last: it is very odd, that all other commentators here don't realize this much clear example of a fake photo, and instead they swoon in honoring illusions about it.

Näiden lisäksi taitaa olla monia muitakin vastaavia, mutten nyt enempää katsonut niitä esille: nämäkin löytyivät silti melko heti vain vähän ko. Fb-ryhmiä tiiraillessani. Voidaan siis olettaa, että etenkin somessa tämänlainen huijaaminen voi olla yllättävänkin yleistä ja osin vakavaa.

Joka tapauksessa tässä tulee esille se, miten taiteen ja muunkin luovan kulttuuritoiminnan piiriinkin on jo päässyt pesiytymään tämä länsirappion sisältö monine aspekteineen!

Katsotaanpa tässä kattavasti sitä, minkälaisia nämä aspektit ovat näihin taide-, luonto- ja kulttuuriasioihin liittyen:

1. Osaltaan kyse on narsistisesta härskiydestä käyttää tietotekniikan kaikkia mahdollisuuksia avuksi luotaessa tällaisia valevalokuvia ja siten laajemmin kulttuuripetoksia: kun valokuvien jälkikäsittelystä kuvanoton itsensä perään on tullut tavallaan hyvin helppoa informaatiotekniikan kehityttyä, niin sen parissa mm. narsistiset oman edun tavoittelun mielteet on myös helppoa toteuttaa. 

Tekniikka siis itsessään ei ole tässä pahaa sinänsä, mutta sen piirissä pahuus pääsee aikaisempaa helpommin toteuttamaan itseään, kun ihmisluonto on aikaisempaa tavallaan saastuneempaa tässä länsirappiossa - tästä ihmisluontosaastumisesta alla lisää analyysiä:

2. Noissa valokuvien katselijakommenteissa kaikki muut kuin minun kommentit ovat pelkästään ylistäviä ja ihannoivia ko. valokuvia kohtaan, joka tuo esille sen, miten ihmisten havainto- ja ymmärryskyvyt ovat ilmiselvästi taantuneet tässä länsirappiossa mm. näin valokuvienkin katselemisen ja tarkastelemisen suhteen.

Tästä juontuu rappiotarkasteluun monenlaisia asioita, joista yksi on se, kuinka monilla ihmisillä ei ole kykyä tunnistaa visuaalisesti luonnonilmiöitä oikein eikä heillä ole siksi mahdollisuuksia tehdä kunnollisia havaintoja ja johtopäätöksiä näkemästään luonnosta tai luonnonilmiöistä valokuvissakaan. 

Osasyynä siinä on myös se, miten etenkin (suur)kaupungeissa asuvilla ihmisillä reaalimaailman luonnosta ja luonnonilmiöistä erkaantuminen on tehnyt osatehtävänsä tässä havainto- ja ymmärryskykyjen taantumisessa. Heillä ei ole siksi usein edes perusasiat hallussa luonnon ominaisuuksista, rakenteista, käyttäytymisestä jne., jolloin heillä on jo lähtökohtaisesti huonot tiedot havainnoida luontovalokuvia kunnolla, ja sen kautta määritellä niiden "hyvyyttä" / "kauneutta".

Syynä on myös se, miten länsimaissa tietotekninen visuaalinen kulttuuri on laajentunut ja voimistunut niin radikaalisti kaiken kattavaksi, että ihmiset ovat luonnon autenttisesta visuaalisuudesta ylikorostuneesti ymmällään, kun kaikenlaisilta tietoteknisiltä ruuduilta (älykännykät, tietokoneet ja televisiot kaikkineen) nähtävien kuvien ja videoiden orjina ja käyttäjinä he mieltävät kokonaisvisuaalisuutta maailmasta vastaavasti ylikorostuneesti.

Olemmehan kaikki ainakin vilaukselta (kunhan oman kännykän tuijottamiselta ehtii) nähneet sen, miten hyvin monet ihmiset kaikkialla liikkuessaan tuijottelevat ja räpläävät vain kännyköitään, eikä siinä tietenkään tule havainnoitua omilla silmillään autenttista luontoa ja ympäristöä kuin vain nimeksi; kunhan se vain nippa nappa on tarpeellista liikkumisen sujumiseksi.

Sellainen tietotekninen visuaalisuus on usein hyvin suoraviivaista, pinnallista, nopeaa, sameaa, ylitsepursuavan runsasta ja hektistä sekä tarkastelukulmiltaan kapeaa ja ylikohdistunutta, joka poikkeaa ympärillä olevan reaalitodellisuuden luonteista monilla tavoilla.

Tietotekninen visuaalisuus on siinä keinotekoista, illuusiollista ja vääristävää monilta osin verrattuna reaalimaailman ympäristö- ja luontosisältöihin, ja muutenkin mm. somen ja muun median sisällölliset seikat ovat usein niin toisenlaisia koko muuhun reaalimaailman luonteeseen nähden: 

Osa sitä on todellakin myös se, miten etenkin länsimaissa on ryhdytty radikaalisti hyödyntämään juurikin tätä tietoteknistä visuaalisuutta vaikutettaessa virallisen vallan ja sen takaisten voimien tahoilta massojen käsityskykyihin olevaisesta, maailmankuviin yleensäkin yhteiskunnallisesti ja poliittisesti, sekä jopa koko ihmiskäyttäytymiseen kaikkineen.

Itsehän olen tästä kännykkätuijottelijoiden kaanonista radikaali poikkeus mm. niin, että esim. julkisilla liikennevälineillä liikkuessani en katsele kännykkää lähes ollenkaan, vaan sellaisen räpläämisen sijaan keskityn seuraamaan esim. linja-auton ikkunasta aina maisemia ja ylipäätään luontoa ja säätä kaikkineen.

Täten kaikki em. huomioiden tuollainen tietotekniseen visuaalisuuteen jopa orjallisesti kiinnittyminen valtaosalla länsimaisia(kin) ihmisiä vääristää ulkoisten asioiden havainnointi- ja ymmärtämiskykyä mm. juuri omin silmin havaittavien luonnonilmiöiden piirissä, ja näinkin monilla ihmisillä syntyy vakaviakin vaikeuksia tulkita myös näitä luontovalokuvia oikein (eli myös tunnistaa selviä feikkivalokuvia valheiksi), kuten näissä esille otoissani havaitaan.

3. Kun länsimainen ihminen on mm. edellä kuvatulla tavalla tietoteknisten ja myös muidenkin seikkojen takia taantunut havainnointi- ja ymmärryskyvyiltään, niin siitä osaltaan juontuu vakavia seurauksia myös muihin asioiden ja tilanteiden käsittelyihin ja ajatteluun itseensäkin!

Yksi osa sitä on virallisen vallan vastaisessa aktivismissa ja sen osa-alueena viime vuosina toki osaltaan myös ihan oikein ja tarpeellisesti nousseessa salaliittoasioiden tutkimisessa ilmenneet ns. hörhösisällöt, joissa osaltaan ei nimen omaan osata havainnoida näitä luontosisältöjä ja laajemmin edes koko ulkoista maailmaakaan välillä kunnolla / oikein.

Siitähän ovat esimerkkeinä etenkin aktivismin tyypillisessä tyyssijassa eli somessa ja osassa vaihtoehtomediaa nähtävät uskomus- ja kulttisisällöt aiheinaan mm. "litteä maa", "kemikaalivanat" ja laajemmin "säänmuokkaus" utopistisilta osiltaan, "Nibirun tuleminen" (ns. salattu tähti / planeetta, joka lähestyy ja lopulta saapuu aurinkokuntaamme aiheuttamaan muka maailmanlopun), "avaruusolento- ja UFO-asiat" jne.

Kun em. kaltaista visuaalista ja sisällöllistä vaikeutta hahmottaa ulkomaailmaa ja sen osana myös luontoa, säätä ja ilmastoa ilmenee ihmisillä, niin heille on helpompi "syöttää" tuollaisen em. kaltaisessa tietoteknisen visuaalisuuden mieliin iskostuneissa puitteissa muka "uskottavia" kuvia ja videoita "todisteiksi" em. kultti- ja uskomussisältöjä varten.

Niinpä muka "kemikaalivanoista todistaa juuri tuo ja tuo video, ja se ja se kuva!", vaikka varsinaisesti kyseessä on hyvin usein myös juuri muokatut ja feikatut valokuvat niissäkin tilanteissa em. esille ottojen tapaan, tai sitten ei siis lähtökohtaisestikaan ymmärretä mm. sään ja ilmaston käyttäytymistä, jolloin autenttisista valokuvistakin kuvitellaan vääristyneitä ja utopistisia mielteitä ja vainoharhoja - nämä molemmat ovat siis yksi versio valokuvien väärin havaitsemisessa ja väärin ymmärtämisessä osana koko ongelmaa.

Mutta tämänlainen kultti- ja uskomussisältöjen vaara toimii myös virallisen vallan taholta käsin niin, että voidaan vakavasti epäillä niissä ilmenevien havainto- ja ymmärrysvääristymien voimistuvan myös heidän piireissä näissä kuvatuissa aspekteissa, ja tietenkin myös osana tähän tietotekniseen visuaalisuuteen hukkumisen seurauksissa: 

Siksi hyvinkin todennäköisesti ilmastoalarmisminkin sisältöihin voi tulla radikalisoitumista osaltaan myös siten, että kuvatulla tavalla mieleltään ja havainnointikyvyiltään taantunut ihminen saattaa hyvinkin mieltää ko. alarmismin valesisällöt tosiksi entistäkin fanaattisemmin mm. asemoidessaan maailmankuvaansa ko. tietoteknisen visuaalisuuden edesauttamassa luonnosta ja ulkomaailman rakenteesta erkaantumisen ikeessä - "sopivilla" valokuvilla ja videoilla voidaan saada ko. tavalla alarmistinen mieli upotettua ko. ideologian ikeeseen yhä toivottomammin ja vaarallisemmin.

4. Sitten kulttuurillisena seikkana näissä tarkasteluissa voidaan havaita myös se, miten yleinen rappio koko länsimaisen sivilisaation ajattelukyvyssä vaikuttaa osaltaan tässäkin: kun kulttuuri ja ajattelu on taantunutta ylipäätäänkin, niin ihmisillä keskimäärin on aikaisempaa vaikeampaa mieltää, tunnistaa ja käsitellä kaikkien asioiden syviä, prosessillisia, monikerroksellisia, osa-alueiltaan interaktiivisia ja analyyttisyyttä vaativia sisältöjä.

Luonnonilmiöt ja monet muutkin ulkomaailman ominaisuudet ja rakenteet ovat luonteiltaan juuri sellaisia, että niiden kunnolliseksi ymmärtämiseksi ihmisiltä vaaditaan juurikin kunnollista ajattelukykyä, jossa syviä, prosessillisia, monikerroksellisia, osa-alueiltaan interaktiivisia ja analyyttisyyttä vaativia sisältöjä pystytään sekä empiirisellä tavalla että luovalla ajattelulla käsittelemään oikein / kunnolla.

Siksi ko. rappiossa niiden tunnistaminen mm. luontovalokuvistakin vaikeutuu ja hämärtyy, joka osaltaan vaikuttaa sellaisten kuvien havainnointi- ja ymmärtämiskykyihin huonontavasti.

Eli em. kaltainen tietotekninen visuaalisuus taannuttaa tätäkin ymmärryskyvyn aspektia osaltaan, ja toisaalta taantumuksen virta käy toisinkin päin: kulttuuriltaan ja ajattelultaan taantunut ihminen tai ihmisyhteisö alistuu entistä helpommin moisesti "laatikollisen" tietoteknisen visuaalisuuden orjaksi / valtaan.

Tylsämielisille on täten helppoa markkinoida nopeaa, heti / tiukan rajatusti vaikuttavaa ja yksinkertaista tietoteknistä visuaalisuutta ja sen mukaista "kuutiosisältöä": luontovalokuvista siten havainnoidaan vain sen mukaiset osat ja ymmärretään niistä sisällöllisesti vain pieni osa ja sekin todennäköisesti ainakin osittain vääristyneesti.

Näin noissa esille ottamissakin valokuvatilanteissa myös ilmeisesti tapahtuukin, kunhan niissä vain tietty elementti (keskipisteenä oleva objekti tai tietty värivalikoima) on riittävän säväyttävä, ja kaikki muu jää toissijaiseksi ja siten myös rumuudeltaan / valheellisuudeltaan havaitsematta.

5. Kulttuurillinen ja ajatuskyvyn yleinen rappio tarkoittaa myös sitä, että estetiikan ja kauneuden taju voi myös taantua, ja länsimaissa sellainen taantuminen onkin vakavasti tapahtunut! 

Sen kautta tähän aihepiiriin liittyen juontuu sellainen vaara, jossa luontovalokuvissa olevaa kauneutta ei pystytä mieltämään hyvin, kun lähtökohtana on kapea kauneuskäsitys mm. kuvallisista asioista itsessään. 

Niinpä juurikin voi juuri noissa esille otoissani nähtävään tapaan käydä niin, että melkoisen tökeröstikin kuvankäsittelyä tietokoneella jälkikäteen saaneet valokuvat eivät esittäydy näin mieleltään taantuneille ihmisille rumina, kuten kuuluisi. 

Siinä esitelty ihan "vain" silkka kuvateknillinen ja estetiikan itsensä ominaisuuksiin perustuva heikkolaatuisuus ja vajavaisuus piiloutuu havainnoinnin ja käsityskyvyn taakse, kun kuvassa muutoin esittäytyy mm. juuri ko. tietotekniseen visuaalisuuteen perustuvaa ja sen puitteissa "elävää" kuutiollista näyttävyyttä ja itsetarkoituksellisen heti vaikuttavaa "showmeininkiä".

Niinpä sen tapaisesti huonoa kuvaa voidaan silti kommentoida tyyliin: "ihmeellisen kaunis", "wonderfull", "äärimmäisen taidokas kuva" jne.

6. Estetiikan ja kauneuden tajun taantuminen osana koko kulttuurin rappiota tapahtuu myös virallisen vallan ja sen takaisten voimien tarkoituksellisella avustuksella, jossa juurikin mm. WEF-sidonnaisen fasismin ja heidän piiriensä johtajien ja muiden "vaikuttajiensa" (kuten Klaus Schwab ja Yuval Noaḥ Harari) kautta teot ovat edesauttamassa sekä em. kaltaista tietoteknistä visuaalisuutta edelleen pahemmaksi osana teknokraattisen tyranniansa muodostamista että tekemässä rahatalousohjasteisen tyranniansa kautta myös hallaa kaikelle länsimaiselle(kin) kulttuurille.

Kun rahatalousohjasteinen markkina- ja yhteiskuntarakenne tiukentaa ko. WEF-sidonnaisen fasismin totalitarisoituessa otettaan, niin ihmisluontoa muokataan sen mukaan yhä "yhteensopivammin" kuutiolliseksi ja sisällöllisesti köyhäksi kauppa- ja hyödyketavaraksi ilman sielua ja vääristyneiden sosiaalis-psyykkisten ominaisuuksien kera.

Tämä ihmisyyden "kuutiollistaminen" ko. fasismissa "kunnon kansalaiseksi" muokkaamista varten kaventaa täten myös osaltaan ihmisten ajattelu- ja havainnointikykyä sekä tuhoaa estetiikan ja kauneuden tajua.

Siinä ihminen lukittautuu entistäkin enemmän mm. osaksi ko. tietoteknistä visuaalisuutta, jota on siis myös tarkoituksella muokattu yhteensopivaksi tuon WEF-fasismin kaikkein agendojen toteuttamiseksi yhteiskuntiin mm. rahataloususkonnon, ilmastoalarmismin, woke-ideologian ja monikulttuuristisen väestönsiirtohaitan kautta. 

Siinä yksilöt korostuneesti hakevat mm. visuaalisen mieltämisen "aineksensa" siltä kannalta yhä enemmän, joka kaventaa siis myös kykyä ymmärtää kauneutta ja muita ominaisuuksia (kuten petoksellista muokkaamista) valokuvissakin.

Tällaisille "kuutioihmisille" riittääkin sitten enää se, että esim. luontovalokuvissa he saavat nähtävikseen yhtäältä samanlaista "pikanttiutta" kuin vaikkapa älykännykän ruudulla efektirikkaimmissa somekuvissa ja -videoissa yksinkertaisimmillaan ja mielihyvää tehokkaimmin nuoleskelevissa muodoissa, kuten taloustotalitarismin ja WEF-agendojen "kauppatavarana" kuuluu muka olla.

Sellaista kuvallistamisen miellettä sitten samastetaan ja assosioidaan luontovalokuvissa vastaavanlaisten efektipinnallisuuksien mukaisesti "upeudeksi", jossa moisten kuvien varsinainen rumuus ja valheellisuus jää sen taakse piiloon ymmärtämättä - enää ei tunnisteta selviä valevalokuvia ja petoksellisesti väärin luotuja luontotilanteita niissä, kunhan "Kuva" vain näyttää uuden WEF-kansalaisen silmissä "upealta" ihan pinnallisesti.

7. Filosofisempi tarkastelukulma löytyy puolestaan siitä ko. asiavyyhtiin, jossa nähdään länsimaisen ihmisen ajatuskyvyn taantumisen taustasyynä pitkänajan kulttuurilliset ja sosiaaliset prosessit ja taantumisen ominaisuudet: länsimaissa on ollut eräänlaisena kulttuurillisena ja sosiaalisena kantoaaltona kauan se, että yksilöllisyys on yhä enemmän korostunut kollektiivisten ja sosiaalisten asioiden mieltämisen ja ymmärtämisen kustannuksella, ja tullut sokeuden ja narsismin asteelle erittäin vakavasti.

Tästä on ollut pahenevasti seurauksena mm. juuri narsististen piirteiden korostuminen monilla ihmisillä ja ihmisryhmillä, joka myös vaikuttaa osana tätä visuaalisenkin kulttuurin taantumisen vyyhtiä.

Nimittäin tuo yli-yksilöllisyys ja sen oheinen narsismi voivat siinä ajaa monia ihmisiä toteuttamaan itseään keinoja kaihtelematta myös epäeettisillä, moraalittomilla, petoksellisilla ja valheellisilla keinoilla, josta siis yksi havainnollistus on tässä esitellyn kaltaisten valevalokuvien loihtiminen julkiseen käyttöön, kunhan ne vain näyttävät "upeilta", ja siten tässä taantuneessa rappiopiirissä täyttävät tehtävänsä omanedun tavoittelun aseina ja työkaluina.

Niinpä nyt nähdään näin taiteenkin piirissä sitä, että taideprojektien tuotteita voidaan jo varsin julkisesti ja yleistyvästi muokata miten tahansa moraalittomasti minkälaiseksi tahansa petokseksi ja houkuttimeksi, kunhan sen avulla ko. kohteen muokkaaja saa täytettyä narsistisia tarpeitaan ja tavoitteitaan, sekä huijattua kanssaihmisiä ihailijoikseen.

Sitten osana ko. WEF-sidonnaista ihmisluonteen "kuutioittamista" moinen taktikointi pääsee yhä helpommin käyttämään hyväkseen yhteisöjä, joiden piireissä ei enää ymmärretä kunnolla kauneutta, estetiikkaa, väärennöksiä, petoksia ja katalaa manipuloimista. 

Siinä samalla liian paljon haetaan mielihyvää liian pinnallisista ja vääristyneistä objekteista, kunhan ne vain efektiivisesti säväyttävät riittävän yksinkertaisesti ja nopeasti missä muodossa tahansa, ja sopivat osaksi ko. tietoteknistä visuaalisuutta "tehokkaana" teknokratian ilmiönä.

Niinpä voidaan kiteyttää länsirappiosta myös lopuksi: epäautenttisuus tavaroissa, asenteissa ja jopa taiteessakin ei haittaa enää monia ihmisiä, kunhan ko. kohteesta saa tavalla taikka toisella hyötyjä, nautintoa tai etuja - sisältö saa olla mitä tahansa vääristynyttäkin muodollisen käytettävyyden ja hyödyketarpeellisuuden hyväksi...

---- Loppukaneettina voinkin omalta osaltani nyt todeta sen, että jo aika monta kertaa näissä kaikissa somen sivuillani mainitsemani vuodenkierron seurannan valokuvausprojektini Espoossa ja Hämeenlinnassa saa tästä esille otosta ja rappioanalyysistä sisällöllisesti merkittävän ko. rappiota vastaan taistelevan aspektin myös tarpeelliseksi ominaisuudekseen!

Oma aktivismini ja maailmanparantamiseni on siis merkittävästi myös sitä, että näitä kuvattuja rappioilmiöitä vastaan luon ja tuotan kanssaihmisille hyvää ja autenttista taiteen ja tieteen sisältöä näin valokuvataiteeni kauttakin, ja siinä siksi saan tästä nyt yhä lisää motivaatiota tehdä sitä projektia niin hyvin ja niin paljon kuin mahdollista! - aikanaan sitten nähdään mihin siitä on käytännössä, kun avautuu aika julkaista siitä materiaalia...

No comments: