Friday, June 20, 2014

Juhannuksen 2014 poliittinen sanoma - Sofi Oksasen russofobia Jyrki Lehtolan kolumnin tyrmäävässä kyseenalaistuksessa

Mietin tänään sitä, että mikä voisi olla lyhyehkön ytimekäs tämän Juhannuksen poliittiseksi sanomaksi, minkä voisin helposti tällätä tähän blogiini näin jussiaattona. Sitten äkkäsin, että Ilta Sanomissa viimeisin Jyrki Lehtolan kolumni on juuri sellaiseksi täydellinen! >> Nyt lainaankin sen sanasta sanaan tähän alle kokonaan, koska kyseessä on aikamme russofobisia harhoja erinomaisesti kiteyttävä satiirinen sivallus kohteenaan Sofi Oksanen - Aikamme umpimielisimpiin kuuluva russofobi ja siinä länsieliitin hyödyllisimpiin asianaisiin kuuluva työkalu NWO:n imperiaalitavoitteita varten ja kyseenalaistamattomasti Venäjää - Vladimir Putinia vastaan.

Tämä Jyrki Lehtolan kolumni itse asiassa on suuri yllätys ja eräänlainen poikkeuksellinen valaisin läntisen valtamedian muutoin mustan ahdistavassa ja länsieliittiohjaillussa propagandameressä. Siksikin se on nyt hyvä ottaa kirkkaasti esille tässä! Sen oheen lopuksi laitan tämän kolumnin kriittisen kärjen taustoittavaksi ja selittäväksi elementiksi muutaman linkin syventäviin aineistoihin.


Hyvää Juhannusta 2014 näissä merkeissä itse kullekin!


Jyrki Lehtola: Uusi Venäjä >> Lainaus: "Minä olen Sofi Oksanen. Minussa asuu totuus. Tekstini koskettaa, lauseeni saa haukkomaan henkeä, hiuksissani piilottelen syrjittyä nutipäälaumaa.

Minä olen Sofi Oksanen. Minä paljastan teille asioita. Minun kynässäni käytyään latteuskin muuttuu syväksi viisaudeksi. Minä olen Sofi Oksanen.

Minun ei tarvitse ottaa itsestäni selfieitä. Minä olen Sofi Oksanen. Kuva sorretusta on kuva minusta. Minä olen heidän kasvonsa, heidän äänensä.

Minä olen Sofi Oksanen. Te ette ole.

Kun olen kauppaamassa maailmalla sorrettujen avulla itseäni, minulta kysytään usein, miten voin olla tällainen: viisas, mutta samaan aikaan hyvä; totuudenmukainen, mutta samaan aikaan erotiikkaa hehkuva.

Viimeksi minulta kysyi asiaa John F. Kennedy, fanini, ja minä kerroin hänelle:

Minä olen Sofi Oksanen. Minä olen Venäjän sielu. Jo syntymättömänä sikiönä neuvoin tsaarille, miten maaorjia tulee kohdella. Yksivuotiaana taistelin Stalinin propagandaa vastaan. Kaksivuotiaana kaadoin Neuvostoliiton. 

Minulla on tarkka käsitys historiasta, mitään en väritä, itseäni en korosta, seuraava kirjani on sarjakuva siitä, kuinka vapautin Afrikan ja muutin veden kirjoikseni. 

Minä olen Sofi Oksanen. Maailman kaikkien syrjittyjen kaikki kokemukset ovat minussa. 

Minä olen maaorja, minä olen evakko, minä olen Karjalan hampaaton mummo, minä olen ylipainoinen eestiläistransvestiitti, ojaan viskattu maatuska-nukke, minä olen vankileirien saaristo, sinä olet minun yleisöni, ole hiljaa, kun kerron, miten olet kärsinyt.

Virolaiset, olkaa hiljaa. Venäläiset, suomalaiset, ukrainalaiset, Tahitin tataarit. Vaietkaa. Maailman kaikki syrjityt. Turpa vittu kiinni. 

Minä puhun teidän äänellänne. Teidän ääntänne ei tarvita, se on värittynyt, vääristynyt, maailmassa on muutenkin liikaa hälyä, Sofi Oksasen ääni riittää, vain se osaa kertoa, mitä kaikkea olette kokeneet.

Minä paljastan asioita, joita ilman minua kukaan ei tietäisi. Neuvostoliitto ei ollut demokratia! Krim ei ole vain turkki, vaan myös niemimaa Etelä-Ukrainassa! Myös lesbolla on oikeus elää! Venäjällä ei ole asiat hyvin! Rastaletit tekevät naiset!

Minä olen Sofi Oksanen. Kun minä yleistän, se on tarkkanäköisyyttä. Kun minä olen ilmiselvä, se on syvyyttä. Kun minä valehtelen, se on totuus. 

Te ette tiedä, mitä Venäjä haluaa. Te ette tiedä, mitä Putin ajattelee. 

Minä tiedän. Minä olen Venäjä. Minä puhun sorrettujen äänellä ja kerron, mitä he tarvitsevat. Minä vien muilta äänen. Minä hiljennän erimieliset ympärilläni. Minulla on ympärilläni armeija, joka tekee kaiken, mitä käsken. Kun minä vilkaisen sinua vihaisesti, sinä pelkäät loppuelämäsi ajan mennä nukkumaan.

Minä olen Venäjä. Kuunnelkaa minua tai teille käy huonosti.".


Taustoittavaa ja selittävää aineistoa >>

LaRouche: Colored Revolutions "Illegal Warfare Under International Law & Federal Constitution"

Obaman tarkastusmatka tiluksilleen Euroopassa | Pirkko Turpeinen-Saari

Länsimaisen yhteiskunnan neofeodaalirappio tieteen, politiikan ja ajattelun taantumisena kartesiolaisen paradigman hajoamisprosessissa.

Lainaan vielä lopuksi itseäni: "Kun faktat ovat vääristeltyjä tai jopa puuttuvat kokonaan sekä esiintyvät sotketussa ja manipuloidussa tietoisuudessa, niin väestö tulkitsee herkästi niin älymystön kuin rahvaankin parissa esim. geopoliittisia ilmiöitä harhaisen ja maagisen ajattelulaadun kautta: Esim. erittäin ajankohtaisena ideologisesti sokea russofobia ja sen kautta ahdasmielisesti ja väärin tulkitseminen on siitä hyvä (paha) esimerkki.".

PS.: Viime hetkillä lisään tähän vielä taustoitukseksi Verkkomedian uunituoreen pääkirjoituksen >> Ukrainan informaatiosota ja aseellisen konfliktin tausta.

No comments: