Saturday, May 14, 2011

Brittiläisen imperiumin ikeen alla syntynyttä popmusiikkia: Euroviisut 2011 - Paradise Oskar vs. Eric Saade -vertailu

Tänä viikonloppuna Pohjoismaiden ja erityisesti Suomen ja Ruotsin ylle näyttää muodostuneen jonkinlainen globaali kuumapiste. Nimittäin ensinnäkin Euroviisujen finaali tänä iltana on poikkeuksellisen jännittävä molempien maiden kannalta, kun sekä Suomen Paradise Oskar että Ruotsin Eric Saade ovat olleet ennakkosuosikkeja monissa veikkailuissa. Lisäksi huomenna jääkiekon MM-finaalissa pelaavat voitosta juurikin Suomi ja Ruotsi! Sille ottelulle on jo tullut eilisestä Venäjä-Suomi -ottelusta hurjaa nostetta Suomelle, kun mm. Mikael Granlund taiteili siinä kaikkien aikojen MM-kisamaaliksi tituleeratun osuman ns. ilmaveivillä (Youtube-video ja Iltasanomien juttu).

Tänään tärkein kaksintaistelu on kuitenkin Suomen ja Ruotsin välillä Euroviisuissa ja tällä kertaa ennakkosuosikkiodotusten lisäksi tämän parivaljakon biisit ovat erityisen herkullinen ja paljonpuhuva tarkastelukohde sisällöllisesti. Ne nimittäin eroavat toisistaan äärimmäisillä tavoilla kuvaten nykyisen länsimaisen kulttuurin rapautumiskierteessä olevaa elämää poikkeuksellisella tavalla. Siitä teen tähän nyt arviointia ja erittelyä. Aivan ensiksi tarjoan molempien biisien musiikkivideot ja lyriikat. Niiden perään laitan sitten pohdintojani biisien eroista, sisällöstä ja merkityksellisyydestä nykymaailmamme tilan suhteen.

Paradise Oskar: Da Da Dam (Video)

Lyriikat: "Peter is smart, he knows each European country by heart
He likes to sit under an apple tree on his yard and wait for an apple to fall

When Peter is nine his teacher tells him that this planet is dying
That someone needs to put an end to it all
And so when Peter comes home he tells his mom

I’m going out in the world to save our planet
And I ain’t coming back until she’s saved
I’ll walk my way to see the King and parliament
If they don’t help, I’ll do it by myself

I don’t wanna be
Da da dam, da da da da da da, da da dam

Peter is young, he tries to talk but no one to him
Everybody’s busy living and dying, not about what they’re doing

But look at the boy who went out in the world to save our planet
And he ain’t coming back until she’s saved
He walked his way to see the King and parliament
But they all turned their heads and walked away

Singin’ da da dam, da da da da da da, da da dam
Da da dam, da da da da da da, da da dam

And now I’m going out in the world to save our planet
And I ain’t coming back until she’s saved
I’m walking in the footsteps that young Peter made
And everybody is welcome to join and sing with me

Da da dam, da da da da da da, da da dam
Da da dam, da da da da da da, da da dam
Da da dam, da da da da da da, da da dam
".

Eric Saade: Popular (Video)

Lyriikat: "Stop, don't say that it's impossible
'Cause I know it's possible
Though I know you never look my way
I can say; you will one day
I can say you will one day

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Spread the news I'm gonna take the fight
For the spotlight, day and night
I can take this to the number one
Be someone, before you're gone
Be someone before you're gone

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there, popular

Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, pop, oh pop, oh popular
Oh, oh-oh-oh

I will be popular, I will be popular
I'm gonna get there
My body wants you girl
My body wants you girl
I'll get you when I'm popular
I put my hands up in the light
You see me dancing for my life
I will be popular, I will be popular
Popular
".


Kas noin! Huomaamme heti, kuinka "Da da dam" on hyvin idealistinen ja taivaanrantamaalaava maailmanparannusbiisi, jossa herkän kaunis melodia on erittäin voimakas ja muodostaa jännitteen biisin vähäeleisyyden kanssa. Sen sijaan "Popular" on hyvin nihilistisenkin käytännöllinen maailmankatsomukseltaan; sinun olisi muka oltava suosittu ollaksesi jotain, ollaksesi olemassa. Biisi on myös "suosituksi tulemisen pakkoa ja taistelua" osoittaen hyvin näyttäväksi ja iskeväksi tuotettu ja kellontarkasti sävelletty popbiisi, jossa melodia on ns. "idioottivarma". Aikamoisen karkeasti ja rajusti polarisoitunut jako siis on näiden biisien välillä, mutta katsotaanpa vähän tarkemmin.

Paradise Oskarin biisin sisältöansio perustuu siihen, että se ylipäätään tunnistaa "maailman olevan kuolemassa" ja että se havaitsee monien ihmisten suhtautuvan siihen kuitenkin välinpitämättömästi tyyliin "da da dam" ja että on silti olemassa "Peterejä", jotka haluavat muuttaa kehityksen pois tuolta tuhon tieltä kohti renessanssia tieteen, hyvän tahdon ja hyvyydellisten oivallusten kautta. Sellaisestahan pahuudesta tässäkin blogissa on varoitettu, havainnollistettu ja tarjottu sille parannusvaihtoehtoja niin monilla ja värikkäillä tavoilla, joten siinä mielessä tunnen erityisen paljon hengenheimolaisuutta tähän biisiin ja tunnen olevani kuin se "Peter". Sattumalta toinen nimeni muuten onkin Petri ;).

Meidän on kuitenkin huomattava, että tämän biisin sisältöä voidaan käyttää havainnollistamaan myös naivia sinisilmäisyyttä ja jopa vaarallista petostakin. Nimittäin; "Opettaja, kun kertoo maailman olevan kuolemassa", on se toisaalta epäilyksiä herättävää. Onko tämä "opettaja" sellainen, joka onkin niellyt valtavirtamediassa uskotellun globalistiversion maailman uhista, jossa joudutaankin maailmanparannustalkoissa ojasta allikkoon --> NWO:n globalistiversion salakavalaan toteutumiseen?

Nimittäin pahimmillaan kyse olisi mm. siitä "ilmastonmuutoksen" ja "liikakansoituksen" torjunnan alle piilotetusta negatiivisen eliitin promotoimasta pankkiiri-oligarkkidiktatuurin eugeniikka- ja kansanmurhaskenariosta (German Advisory Council on Global Change (WBGU) ja sen raportti: Satanistista kansanmurhaa ja tyranniaa globalisti-intressien hyväksi!)... Hyvyyttäkin voidaan siis käyttää työkalun tavoin myös pahaan; väärennetään vain etiketit harhaanjohtaviksi!

Toisaalta tämä Paradise Oskar on hyvin vilpittömän oloinen kaveri ja maailmamme on juuri sillä tavalla tuhonkierteessä, missä vastakaikua ei juurikaan saada "parlamenteilta ja kuninkailta" (Kuten nämä ekonomisen sotatilan piirteetkin ovat osoittaneet), vaan kaikki olisi tehtävä "itse" ja juuri itsestä se maailmanparantaminen lähteekin! Sellaisena Oskarimme sanoma on myös tunnistettavissa. Niinpä "Da da dam" on käsitettävissä myös sellaisena biisinä, joka on oivallinen NWO:n vastaisen liikkeen tunnuksena! Kaunis ja mieleen jäävä melodia tukee tällaista biisin hyvyydellistä sisältöä erinomaisesti.

Eric Saaden biisi on siis melodialtaan uskomattoman iskevä ja ammattitaitoinen, kuten ruotsalaisilta voikin odottaa. Sisältö on kuitenkin siis varsin paljon synkkä ja nihilistisen kylmä. Tätä mustaa ja epäinhimillistä seikkaa korostaa tuo musiikkivideo, joka sijoittuu katujengien maailmaan ja jossa päähenkilönä esiintyvä Eric Saade taistelee tietään hyvin dystooppisen kurjuuden, tappelujen ja jengihierarkioiden keskellä "suosituksi" ja saa siten viimein osakseen kaipaamaansa huomiota mm. naisilta. Tämähän on juuri hyvin paljon sitä länsimaiden maailmankuvaa, joka on saastunut globalistihegemonian takia jo vuosikymmenien ajan juuri sellaiseen behavioristiseen ja utilitaristiseen suuntaan, joka palvelee NWO -prosessin pyrkimystä tuottaa uusfeodalismi. Juuri niin kuin olen kuvannut ja varoittanut tässä blogissa!

Tällaisessa dystooppisessa pankkiiri-oligarkki-korporaatio -maailmassa "suosituksi" pyrkiminen tarkoittaa eugeniikkaan perustuvia valintoja, jossa jakoa suoritetaan yhtäältä eliitin ns. suoja- ja etupiiriin kuuluviksi "paremmiksi ja hyödyllisiksi kansalaisiksi" ja toisaalta "alistettaviksi ja hyödyttömiksi alammaisiksi" kuuluviin kansalaisiin eliitin palvelijoiksi. Erittäin selkeä uusfeodalismiagenda on siten piilotettu biisiin, sillä ainoa tapa olla "suosittu" tässä monetaristisen rahanvallan maailmassa on olla osa sen rahanvallan asettamia ehtoja ja toimintatapoja olla olemassa. Tosin sanoen täytyisi alistaa itsensä niille ulkoisille ja toiminnallisille piirteille, jotka osoittavat sinun olevan osa tätä rahanvaltamaailman hegemoniaa vailla olemusta oikeista maailmanparantamisajatuksista ja -toimista ja yhä pahemmin "uuteen pimeään aikaan" vajoavassa tilanteessa tämä on korostuva, jollei sitä kukaan "Peter" yritä katkaista ja kääntää parempaan! Meidän kaikkien tulisi siis löytää "Peter" sisältämme.

Lisäksi Popular -biisi alistaa siis jopa seksuaalisuuden ja rakkauden tälle "osaksi dystopiaa" -pyrkimykselle: Saat mahdollisuuden rakkauteen ja sukupuolielämään vain, jos alistut täydellisesti näihin pahuudensysteemin ehtoihin pärjätä ja edetä elämässäsi ja maailmassa. Näinkin globalistien promotoima sisältö tavallaan toteutuu osaltaan osoittamalla seksuaalisuuden ja rakkaudenkin olevan väestönkontrollia ja eugeniikkaa edistäviä ominaisuuksia ja ihan jopa täydellisesti välineellistettyjä työkaluja siinä tyranniassa.

Sanokaamme sentään jotain hyvääkin vielä Eric Saaden biisistä. Paradise Oskarin biisin yksi sanomahan on se, että sinusta itsestäsi riippuu paljon maailman muutos parempaan. Tavallaan Ericin biisi jakaa tätä samaa ajatusta, sillä onhan toki myös totta se, että sinun menestyminen on osa maailmalle antamista jos vain annat "suosiosi" tuomaa maailmallekin. Siinä mielessä sinulla tulee olla paloa kohti "suosiota", jos vain osaat käyttää sitä toisten palvelemiseen etkä vain itsekkäästi itsesi hyväksi. Valitettavaa on kuitenkin se, että Popular -biisin muu sisältö vesittää paljon tätä hyvää pointtia yllä mainittujen syiden takia.

Lopuksi täytyy vielä sanoa muutama sana muusta tämän vuoden euroviisutarjonnasta, sillä eipä ole missään kirkossa kuulutettu Suomen eikä Ruotsinkaan biisin voitto. Niiden ohi voi mennä moni muukin, kuten vaikkapa kaunis megaballadi Ukrainalta, jossa on valtteina hyvin kaunis ja valovoimainen laulajatar Mika Newton sekä lavarekvisiittana oleva hiekkataiteilija. Lisäksi mielenkiintoista on seurata Saksan menestymistä, sillä he laittavat erikoisesti nyt toistamiseen viime vuoden viisuvoittaja Lenan (Tässä viime vuoden voittobiisi; Satellite) lauteille. Se voi olla toisaalta turmiollistakin, sillä ensimmäisellä kerralla hyvin tuoreelta ja ihanan raikkaalta pölyt poistavalta tuulahdukselta vaikuttanut supermenestys saattaa ollakin toisella kerralla hyvin laimeaa ja tunkkaista...

Joku muukin voi yllättää näiden lisäksi voittopallille saakka, mutta minun mielestäni sisällöllisesti suurimmat jännitteet ja panokset löytyvät juurikin siis Paradise Oskarin ja Eric Saaden biiseistä, joiden menestymistä keskenään on hyvä tarkkailla joka tapauksessa. Lopputuloksesta niiden kesken voimme nähdä hyvin paljon länsimaiden ihmisten omantunnon, itsetunnon ja maailmantunnon olemusta...

Palaan heti tuoreeltaan kommentoimaan lopputulosta tähän päivityksellä. Nyt on tämän julkaistessani enää vajaa tunti aikaa Euroviisulähetyksen alkuun, joten odotellaan jännityksellä...

No comments: